« 【2】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド | Main | 【4】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド »

September 14, 2011

【3】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド

Day2
Session 5

9:00-9:45 Paul とWSのファシリテーターの打ち合わせ、リハーサルをしました。私たちの担当は、Change Talk Jeopardy でした。マニュアルを見ながらはじめたのですが、Paul は自信満々という感じでしたが、私はすぐに彼が本当にマニュアルを読んで来たのか、少なくとも丁寧に読んだのかきわめて怪しいと気づきました。実際103-104の2頁あるうち、裏側の104ページの存在には、ああ、こっちにもまだあったのか、という反応を示しました。
 さて、この演習は、実はかなり説明するのがややこしい演習なのでした。

Paulは役割分担を決めようよ、というのですが、そのためにもまずはマニュアルに沿って手順を確認していこうと促して、打ち合わせを始めました。そこで早速、チェンジトークの例を考えなくちゃ、というと、おお、そうだった、という感じで、大丈夫かなと出だしから感じることになりました。

マニュアルより
Abstract: トレーニーはチェンジトークを引き出すオープンクエスチョンを尋ねる練習をし、その二つの関係を学ぶ
Overview: 動きを伴う演習で、トレーニーは反応してチェンジトークを引き出す質問をする練習をする。TVゲームのJeopardyと同じようにトレーニーは答えを与えられ、そこからその答えを引き出すような質問を思いつかないといけない。
Guidelines: まず、すべての参加者に、おのおのの職場でクライアントから聞かれる典型的なチェンジトークをいくつか書き出してもらう。
それから演習の説明をする。1人がチェンジトークを話すと、カウンセラーの仕事はそのチェンジトークが話される直前になされたであろうオープンクエスチョンを想像して話す。すなわち、カウンセラーはどんなオープンクエスチョンをしたので、このチェンジトークがでてきたのでしようか?ということです。
 これをデモンストレーションする。トレーニーに5つ位のチェンジトークを話してもらい、それに一つずつ、その前にあったであろうオープンクエスチョンを話して、それにトレーニーにそのチェンジトークで答えてもらう。

 例 トレーニー 私は本当に保護監察官から解放されたいんです。
   あなた   あなたはカウンセリングのためにここに来ることで、どんなことがおきたらよいと思いますか?
   トレーニー 私は本当に保護監察官から解放されたいんです。

それで、英語に自信のない自分としては、あらかじめ、デモンストレーション用のチェンジトークとその答えを考えることを促して、例えば、といって、「以前に禁煙したときは、三週間続いたんです」と投げかけてみると、うーん・・・と考えているので、「子どもや妻がタバコを嫌がるんです」とやってみると、やはり、うーん・・・と笑いながら考えているので、今度は「禁煙するとお金が節約できる」というと、「禁煙するとどんなよいことがありますか?」という質問が来たので、「禁煙するとお金が節約できる」と答えて、めでたくデモンストレーション完了となりました。お互いにこれをメモして、本番で使うことにしました。

マニュアルに戻ります
トレーニーを同じ長さの二つの一列に並ばせ、その最前列でお互いの列の相手と向き合えるようにします。一つの列がチェンジトークを出し、もう一つのほうがそれに対応したオープンクエスチョンをします。まずチェンジトークを話させ、それを導くようなオープンクエスチョンを考えさせて話させて、それに元のスピカーが元のチェンジトークで答えます。もし、トレーニーがオープンクエスチョンを考えるのに詰まるようなら、ファシリテーターとしてサポートします。それから、これらの二人のトレーニーは互いにもう一方のほうの列の最後に並びます。そして新しく先頭に来た二人が同じやり取りをします。

ここがこの演習の要の部分になるわけですが、結構複雑なので、どうしたものか、図に書いて説明する?でも面倒だなあ、と前の晩考えていて、私は、二列を平行に並ばせるのではなく(そうすると、並んだもの同士がやり取りを始めてしまいそうなので)、二列を一直線に並ばせて、真ん中で先頭が出会うようにしたらどうか、と考えていました。そこで、そのアイデアの説明を始めたところ、(Paulは案の定並んだもの同士がやり取りすると勘違いしていました)Paul からいすを使ってはどうか、というすごくいいアイデアが飛び出しました。これはすごくいいアイデアです。そこで、いすを並び替えて二つの列を作り、その先端で会うようにする。ということで、どう並べるか、考えて、はじめはくの字型を考えましたが、先端のやり取りが見えにくいので、半円形semicircleに並ぶことに決まりました。このアイデアには、二人ともとてもうれしくて、満足・納得・これならできる、うまくいくという感じになりました。

 あとは、マニュアルの残りのNotes と Variations について確認しました。先頭の二人だけが話して、残りは静かにしていることなど再確認しました。
 それから、具体的に役割を決めて、はじめのイントロダクションはPaulがやって(英語も私よりずっと上手だしやりたそうでした)デモンストレーションの部分から二人でそれぞれの列(私はクライアントの列、Paulはトレーナーの列)をファシリテートすることに決まりました。

さて、9:45になり、はじめることになりました。Bグループ全体で、説明と確認があり、サブグループごとにそれぞれ別の場所に移動を始めることとなりました。私のB5グループは、コンサートホールの舞台の上と判明しました。
 トップバッターは、

Michaela / Patrick p67 observer Heather / Linda

で、課題は、negative practice を二人ペアで行い、カウンセラーはchange に関する
1. importance
2. benefit
3, negative side
4. how to make change について、 クライアントを説得する、というものです。

始める前にオブザーバーは誰だ?と、トレナーのRalf が聞くので、ひとりのLinda 自分だと分かっていましたが、もうひとりのHeather はわかっていなくて、それを指摘されて、何かが起きていることは分かってたんだけどI know something going on、とぼやいていました。自分はオブザーバーのことは理解していましたが、ネイティブのHeather が理解していなかったのはちょっと不思議な気もしましたし、ほっとした部分もありました。昨日の指示はかなり複雑な指示でしたので。

始まって、驚いたのは、Pat が、演習のイントロをするときに、まるで舞台で演劇が始まるかのような語りかけからはじめたことです。あなたが子どものころを思い出してください。あなたがちょっくら出かけようとすると、親が、行くなという、もしくは、どこに行くんだ?と聞く。どこでもいいじゃないか、と答えると、どこでも言い分けないじゃないかとくる。そしてあなたは・・・みたいな寸劇を1人でやって、で実際、私は17のときに、半分家出みたいにしてしまった。というはなしもしてくれて、という感じです。なかなかの役者ぶりです(^^)。そして、カウンセラーとクライアントだと、クライアントは、どうしても弱者と感じてしまうので、その弱さを感じるために、今までに、話していない人と、ペアを組んでください。と語りかけるのでした。

 ということで、私は、ブルガリアからきた、Iva とペアになりました。
はじめは、私がクライアント役をして、運動をしたいけれど・・・という話をしました。話のごくはじめに、What are you? と職業を聞かれたので少しびっくりしましたが、医者と答えて、独立してやっていて、企業のクリニックや大学などで教えたりしていると答えると、あなたは知的な職業についているのだから、運動の大切さは分かっているはずですよね、だったらやりなさい。時間が自由になるのなら、やりなさい。と穏やかながら、なかなかの説得ぶりで、negative practice の気分を堪能?することができました。
 次に、役割を交代して、話をきいてみたところ、タバコを本当はやめたいということでした。型どおり、お説教をしておいたつもりでしたが、彼は結構いやな気分になったようでした。
 
その次は、
Heather / Linda p76 observer Alex / Lucia
で、テーマは、Thinking reflectively でした。

これは、私も大好きな演習です。
今度はPat とペアになりました。これは、One thing that I like about myself is that I….に続けて、自分を表現し(ただし抽象的な内容、背が高いとかはだめ)、それをリスナーが、
Do you mean that you….? の文章で尋ねる。それに対してスピーカーはyes またはno で答える。というものです。トーマスゴードンのモデルを体験するこの演習により、reflective listening をする準備をしていきます。

Heather と Linda は、ビー紙に、トーマスゴードンのモデルを書いて、説明し、演習が始まりました。

今回はまずPat が、One thing that I like about myself is that I continue to improve myself. というようなことをいいました。そこで、いろいろためして、 Do you mean that you like to keep growing. というようなあたりで、Yes, 納得、となりました。
次に、私が、One thing that I like about myself is that I am honest. といったのですが、彼は、keep promise とか、never lie とか、ちょっと自分の意図と違うので、いつまでたってもno のままで、詰まってしまいました。そこで、言葉を変えて、One thing that I like about myself is that I am generous. でやってもらったら、今度も、おごるのがすき、いろいろなものをあげるのがすきとか、私の意図とずれてしまいまたもやNo 場仮になってしまいました。Pat はしきりに不思議がりながらも、次第にフラストがたまってきていることがよくわかったので、時間が終わってから、自分の意図は、honest については、例えば自分の気持ちに正直という意味、generous については、多少の無礼については寛容という意味、と説明しました。
まとめの質疑応答のときに、私は真っ先に発言して、Patがnoが続いて、はじめは面白かったけれど、次第にフラストレーションがたまり、yes, no だけではなく、説明したくてたまらなくなった、と話しました。

三番目は、Alex と Lucia による Affirmation Exercise でした。
これは、マニュアルでは、過去にほめられて本当にうれしかったときの状況と、言葉を皆でシェアして考えよう、という程度のシンプルなワークなのですが、これを彼ら二人は、非常にクリエイティブな方法を行い、私は度肝を抜かれてしまいました。大げさに言えば、テキサスで研究していたときには全くわからなかったアメリカの教育のすごさみたいなものを感じました。他のメンバーも感動はしていましたが、こんなもんだろ、という雰囲気も漂っていたので、やはり、教育文化の違いが如実に現れていたのだと思います。
彼らはまず、オレンジ色の色紙をハート形に切ったものを、参加者に配り始めました。カードには、手書きで my honest heart sees you and affirms you と書いてありました。そして、いきなり、舞台の上にいる私たちに背を向け、客席に向かって、寸劇を始めました。

A: あそこにいるのは誰だ? (客席のうち一つを指差して)
L: あれは、広場のホームレスだ。 
A: いや、それは、Affirmation じゃない。
A: あそこにいるのは誰だ?  (別の客席の一つを指差して)
L: あれは、どこぞの飲んだくれだ。
A: いや、それも、Affirmation じゃない。 
これをさらに何人かやって、
A: じゃあ いったい Affirmation てなんなんだ?
L: それを一緒にこれから考えてみようじゃないか。

というところで、白紙のカードをだすと、参加者に1人一枚ずつ配り始めました。
自分は、ここまでのところで、二人ともすばらしい役者で、テレもためらいも全くなく、役になりきっていて、しかも表情も雰囲気もすばらしかったので、完全に心を奪われてしまいました。そして、オブザーバー役立ったこともすっかり忘れて、カードをもらってしまいました。

さて、カードには、表にほめられて一番うれしかった言葉、裏にそのときの状況を書くように指示されました。それがすむと、カードは回収されシャッフルされました。次に、四人一組のグループ二つに分かれて、座るように指示されて、新たに誰のものかわからないカードをそれぞれ一枚ずつ受け取りました。そして、四人のうち1人が、その状況を読み、まわりの三人が、その状況でどんなAffirmationをするか、考えて話す。さいごにそのカードを持っている人が、カードを裏返して、そのときの実際の言葉を読む。という作業をしていきました。これは、なかなか面白くて、それぞれに印象深い状況が再現されましたが、私が印象に残っているのは、状況:仕事で苦労していたとき、Affirmation: どんな状況でも努力をつづけていくのは、成熟した人間だ、ということだ。というものです。
それが終了すると、まとめとして、Affirmationについて考えたのですが、そのときのやり方も、レクチャーするというのではなくて、
What is value of affirming in MI? Why do we affirm? How do you feel when you are affirmed? Find different way of Affirmation. などの質問を投げかけて、考えさせるというMIに添った形でなされました。
ただ、二つのグループの席が離れてしまっていたので、ちょっと説明するときに二人のファシリテーターはやりにくそうでした。

さて、わたしは、オブザーバーとしての意見を求められて、一番初めから心を奪われて、メンバーとして参加したくなったこと、まとめの段階でも、解説でなく、各グループに質問を投げかけて、答えを引き出すというMIの方法のモデルとなるやり方であったことがすばらしかった、とコメントしました。もう1人オブザーバーのPaul も非常にクリエイティブなすばらしいWSだったと話しました。

ところで、フィードバックの方法も構造化されていて、Elicit- Provide- Elicit- Provide- Elicit という5step 法で行われました。ポイントだけ示すと
Step1 What went well? What did you like about….?
Step2 I agree with…….,and you additionally did a great job with…..
Step3 As you think about how it went, what do you think you might do differently next time?
Step4 I agree with…….. I’d also like to suggest that you…..
Step5 What do thing about our feedback? What are you key learning’s?
となります。

ここでランチのはずだと思ったのですが、11時半くらいだったために、そのまま、つぎの番に突入しました。あとから、トレーナーのRalfも、気がついて、もともとの予定より早くて、ひとつ余計に午前中に済ませてしまったことがわかりました。Too quick?!


さて、次の番とは、私の番です。
手はずどおり、Paul がイントロの解説を始めました。それは、Back to the future という映画を知っていますか、というつかみから入るもので、とても魅力的なものになりました。なかなかやるなあ、と私も内心うれしく思いました。
次に、Paulが、チェンジトークを書いてみてください。と言ったところで、どんな、とか、いくつの?という質問が出て、Paulはいまいち要領を得ないこと、リアルプレイぽいことをいいだしたので、職場でよく聞かれるチェンジトークを5つくらいと、私からフォローしました。Paulはやっぱり斜めにしかマニュアルを読んでないなあ、と感じました。
さて、皆のチェンジトークステートメントの用意ができると、いすを並べ替え、ここでちょっともたもたもしましたが、ともかく、全員位置につくと、早速打ち合わせどおり、二人で、If I can quit smoking I can save money. ではじまるデモンストレーションをして、ここでPaulは、わからなかったら、他の参加者がアドバイスしてもいいし皆で考えようとコメントしました。マニュアルにはありませんでしたがそれはとてもいい方法だと思いました。そのあと、どこに移動するかという実演をし、演習が開始されました。

 いすの配置が半円形になっているため、全員、真ん中の二人のやり取りを観察することができ、じっさい詰まってしまう参加者もあり、他の参加者から助け舟が出たりして、とてもインテンシブな演習となりました。また、本来はopen questionを考える演習なのですが、reflect とか、他のスキルが出ることもあり、それもついでに練習しました。ふた周りしたところでランチの時間まで、ちょうど数分となっていました。そこで、feedbackは大急ぎとなりました。

参加者も自分たちもとても充実感があったので、非常に好意的なやりとりになりましたが、
What differently の質問では、Paul が、いすの並び替えがまごついたことを話し、私も他に思いつかなかったので、うーん・・何か違うこと・・・ 彼が言っちゃった Well…somewhat different…well…He said it. といったら、なぜか大笑いを誘ってしまいました。
Paulも私もこの結果に大満足で、お互いにガッツポーズを交換しました。

ランチでは、Paul と 加濃先生と食べました。Paul はソーシャルワークをする部門の心理士をしているのですが、香港ではケタミンの依存症が多いことや香港でのMI事情などを聞いたり日本の様子を説明したりしました。中国本土も含めて、MINTトレーナーになるのは彼が初めてのようです。彼は、海外文献を読むうちにMIを知り、ニュージーランドのJoel がオーストラリアでWSするのを知って、参加し、その後、カウンセリングの様子を録音したものを中国語から英語に訳して、Joel にフィードバックをもらうなど努力を重ねてきたようです。中国本土との交流はほとんどないようですが、近々北京のアディクション関係者から講演の話があって、と将来的には発展の芽生えがありそうです。


午後は

Dolors / Martha p117 observer Ivaylo / sue
による、Easy as 1,2,3 という演習をしました。

Martha はとても太った迫力のある中年女性の心理士で、反対にDolors は背の高いやせ気味の穏やかな女性です。あとでフィードバックのときに、Dolors が、私はどちらかというと、ネガティブに縮んでいってしまうので、Marthaの前へ出て行く感じとちょうどペアになれてよかった、というコメントをしていました。すると、Heather という、この人はとても背が高く威圧感のある心理士の人が、でもあなたたち、どちらからも同じようにエネルギーを感じられたわよ、とコメントして、いい雰囲気になりました。

さて、Easy as 1,2,3 というのは、change talk が出た後に、EAR( Elaboration, Affirmation, Reflect)という形で、レスポンスし、さらに動機を高めていくというステップ、すなわち、Change talk への応答の練習です。
 彼女たちは、チェンジトークの種類、DRANCAT と、EAR をビー紙に書いて用意していました。
そして、まず、各々が自分の個人的なテーマで、チェンジトークを5つノートに書く、という用意をし、それから、1つの大きな輪を作りました。そしてその真ん中の床に大きな耳の絵を書いたEARのビー紙をおきました。ちなみに、これは、Dolors の耳をMartha がかいたものだそうです。

 演習は、まず、1人が自分のチェンジトークを読み上げ、それを右隣の人が、EARのどれかで答える、それに対して、元の人が自然に受け答えする。それがすんだら、今度は右隣の人が、新しく自分のチェンジトークを読み上げる、そしてそれに対してさらに右隣の人がAERで答え、それに今新しくチェンジトークを話した人が自然に応答する、そして次のチェンジトーはさらにその右の人から、というように、グルーっと回っていく、というものです。演習自体はごくスムーズに進み、フィードバックも、耳の絵がよかったとか、床に耳が置いてあるのでわかりやすかった、といった内容が中心だったと思います。


最後は、
Ivaylo / sue p131 observer Michaela / Patrick
による、Three Chairs Exercise でした。
これはシンプルな演習で、ファシリテーター役が、横に並んで並べたいすの真ん中から初めて、自分の気持ちが動機付けられてきたら、右の椅子に移り、やる気がなくなってきたら左の椅子に移るというものです。ただ、Igor のやった演習と違うのは、Igorのときは、大勢の参加者から1人一回だけだったのが、今回は相手は四人で、それぞれが3-5回のやり取りをするということろです。Iva は禁煙を、Sueは運動を取り上げていました。印象に残っているのは、Sue がかなり緊張していたということで、忙しくてなかなか時間が取れないし、みたいなディフェンシブな言葉が連続していました。ジムに行くことを考えているのですが、それ以外の方法は?にも乗ってこず、なかなかうまくいかなくてやや、フラストレーションがグループ全体にたまってくる感じでした。次第に、クライアント役のほうも、アドバイス的な発言も多くなってきて、自分としても違和感を感じはじめていたのですが、Lucia が、こんなのどう?あんなのどう?と 半ばQuestion-Answer Trap に陥りながらも、かなりしつこくやり取りを繰り返し、状況を細かく把握するうちに最後は、「とにかくジムに行ってみてどんなことができるか聞いてみる」という発言を引き出して、一区切りとなりました。

それに対して、トレーナーのWalfは、Lucia はとてもよい仕事をして実際のところのSue の状況や気持ちを詳しく引き出して、それがこの結果につながったというコメントをしていました。確かに、型どおり、チェンジトークを促す質問や価値につなげようとするReflect も大切なのですが、CBTや、行動分析にも共通するように、実際に起きていることをクリアに再現することで突破口が開けてくることも多いと感じました。

それから、Wolfは、こう着状態が続きそうになったら、さっさと切り上げて、別のテーマに変えてやってもらう、といっていました。実際リアルプレイの場合、変化のどのステージにいるかによっても実際にどこまでできるかは変わってくるので、永遠に苦しいやり取りをするのは、トレーニーを苦しめるだけでナンセンスとのことでした。この割り切りも大切と思いました。


さて、私のグループは非常に順調に演習が進み、この時点で、時間が一時間半も余っていました。そこで、30分の長めの休憩をしてから、トレナーのWolfに、皆の興味のあることを話してもらうことになりました。休憩時間の間は、私は、会場のCity Hall の中を探検しました。コンサートホールの二階の客席に上がってみたり、他のグループの様子もチラッと見ることもできました。どのグループも真剣そのものという感じでした。

Wolfは様々な対象にMIトレーニングをする歳のポイントからディスカッションを始めました。WolfはMIトレーナーらしからぬ?きわめて具体的なアドバイスをする人で(一応、私はこうしている。という言い方ではあるのですが)、参考になるアイデアをたくさん聞くことができました。

 まず、医者が相手の場合、まず、デモンストレーションをして、何ができるかをはじめに見せることが重要。MIを習得すれば、これができる。とまずは見てもらう。そしたら、10~20くらいのkilling words をしっかりレクチャして、かれらは、丸一日でも、paper and pencil の授業を熱心に受けるから、MITY の簡単なコードあたりまで教えてしまって、それから、1つだけ課題を出すとよい。ドクターはロールプレイを嫌うし、やってくれない、すすめても、「イヤイヤそれは結構」という態度なので、授業がよい。特にエビデンスが重要。エビデンスがないと、はなから相手にしてもらえない。その点、MIはエビデンスはポジティブだし。

 ところで、デモンストレーション用のビデオを作る場合があるけれど、患者に協力を求めるのはうまくいかない。アクターにお願いするのがよい。彼らは完璧にこなしてくれる。ただ、マニュスクリプトを用意するのはうまくいかないから気をつけるように。

 さて、それで、最初のWSがすんだら、1つだけ課題を出して、それは、Reflection だったりするんだけど、Try this till next time. 6~8週間したら、また行って、今度は、実際の患者さんについてMIをトライして体験したこと話してもらう。そして、改善点を指摘し、また次の機会までの課題を1つだけ出す。この繰り返しで、自分はやっている。事実として、2日間のワークショップでは、MIはできるようにならないし、モニターを毎週やりにいくというのは、お金がかかるし、そういうことをするところはほとんどない。ちなみに、MIがどのくらいできるようになったかのアセスメントの方法としては、三つのタイプのアセスをお願いしている。セルフアセスメント、同僚のアセスメント(一緒にMIのトレーニングをうけている同僚の)、トレーナーのアセスメント(テープを録音してもらってアセスメントする)

 それに対して、ソーシャルワーカーは、トレーナーの講義が嫌い。すぐに講義に飽きてしまうし、自分たちでやりたがる。ロールプレイが大好き。なので、医者とソーシャルワーカーでは全く別のアプローチが必要。
 ちなみに、ソーシャルワーカーは、(医者と違って)クライアントと友達になりたがる。どんな仕事してるのとか、何がすきなのとか、いろいろ話して、人間関係を作り、長い時間をかけて信頼を勝ち得ようとする。でも、私(Wolfのことです)に言わせれば、ハーという感じです。もっと短い時間で関係を作ることができる。

 Wolf 式 How to build relationship in 10 mins.
いきなり、深い部分に突っ込むというやり方。たぶんこれは、MIとは関係ないけど・・・。
アルコール依存症編 こんなふうに言っています。「私の臨床上の経験では、少なからず、アルコール依存の人は性的な障害を抱えているけれども」といきなりなかなか聞いてもらえない質問をする。そうすると、その問題に悩んでいた場合は、ついに聞いてもらえた、ととてもほっとして(great relief)人間関係が一気にできる。Agenda setting chart (sensitive topic を含む)を使うこともできる。
teenage 編 何を尋ねても、はい、いいえ、別に、微妙、くらいしか答えない子どもを相手に、こういうふうに言っています I’ll tell you all I know about you (from your parent etc).
つまりこう言うことで、手の内を全く見せてしまい、これで知ってること全部だよ、と正直に告白する。そうすると、子どもたちは、安心するし、いや他にはこんなこともあるんだよ、と話し始める。透明性の問題。
 それから、これもよく言う。I’ll never understand you but I can tell you my client said. あんたにオレのことがわかんのかよ、といわれたときに、いや、わかるよ、とは絶対言わない。
 というようなところが印象に残ったポイントです。


さて、そのあと、その日の最終セッションとして、Bグループ全体で集まって、今度は、Affirming をテーマにディスカッションしました。その前の休憩時間に、禁煙がしたいIvoに、アレン・カーの本を知っているか尋ねてみました。はじめはわからないようでしたが、説明しいてるうちにブルガリアの訳本があり、読んだことがわかりました。でもよく覚えていないようでした。かれは、イギリスでは吸う所がすくないので、本数が少なくても平気、という話をするので、それは、体の依存は少ないということだよね、と説明し、心の依存が大切であること、それが解決できれば、簡単にやめられるかもしれないこと、実際やめても平気そうな人がいるよね、ということ、まで話しました。この段階でIvoはかなり興味を感じたようでした。ただ、つづけて、例えばアルコールについて、酒を飲むと眠りやすい、という誤解が、依存症からの回復を妨げうる、という話をして、というあたりで、休憩時間が終わってしまい、また、この酒の話はいまいちうまく伝わらなかった感じもして、そのままになってしまいました。
Ivo とは別の休憩時間にも、話をしていて、ブルガリアの気候を聞いたつもりが、彼が、犯罪のことと勘違いして話し始め、面白い話だったので、どんどん聞いていくと、彼自身も犯罪ではないけれど、五年位前に、スペインで車の解体業の仕事をしていて、バッカでしょう~、みたいに行っていましたが、それにこりて、国に戻り、病院でアルバイトをするうちに、この仕事をするようになった、と、今は、独立して、人を雇って、ソーシャルワークの仕事をしているとのことでした。


Affirming についてのディスカッション
まず、Igor が、自分の同僚が、殺人と障害を繰り返していた青年を担当していたときに、たまたま、仕事の時間外で、ジムで、大きな音がしたので、見に行ったら、その青年が、ジムのロッカーを殴りつけたところだった。そこで、彼は、”Thanks so much you don’t kill people” 偉いじゃないか、今回は人の代わりにロッカーを殴ったんだね、 とアファームしたところ、青年は泣き崩れた、という逸話を紹介した。そこで、参加者から、感動!みたいな反応がいくつか出たところで、Wolf が、「いや待ってくれ、それは問題あるだろう」、と発言。ええ~!? という会場の反応も予期していたかのように「アファーミングは、よいことをしたときに限られる」と説明。つまり、reinforcement 強化 の観点からすると、ロッカーを殴る行動を強化することになってしまう。これは、遅刻してきた人に、よく来てくれたね、といえば、遅刻が強化されるようなものだろ、と。そのあと、かんかんがくがくの議論となり、自分はほとんどフォローできなくなり、その中に、「いや、人の代わりによくぞロッカーを殴ったんだね、というのは、その人の単なる意見だよね、そもそもMIでは、open question を使うんだろう、だから open question じゃなきゃ」というわけのわからない?意見も出、それに対して、ロッカーを殴りつけた興奮した状態で、open question なんて使えるか考えてみろよ、という反応がある一方で、「いや面白い、例を挙げてもらったらいいんじゃないか、聞いてみたい」と、本当に収拾がつかなくなってきて、たまらず、Joel が、まあまあ、meta issue という観点から見ると、ちょうど今のように、議論がごちゃごちゃになることはあるけれど、最も大切なことは、そのとき(その言葉に対して)彼がどう反応したかだ、と結論は出さずにまとめに入る、ということも起こりました。そして、このまとめのあとで、第二日は終了となりました。

このあと、加濃先生と変える間際、Joji Sato というボストンの日系の精神科医が声をかけてきました。彼は、もう日本語をしゃべることはできなくなっていましたが、自分の親?がいた神奈川県の戸塚のこととか、知っているかと聞いてきました。それで、日本でのMIの様子やらいろいろ世間話をしました。

|

« 【2】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド | Main | 【4】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド »

Comments

Hey! Do you know if they make any plugins to help with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good results. If you know of any please share. Appreciate it!

Posted by: the smile dentist Dallas | February 22, 2015 at 06:53 PM

It is appropriate time to make a few plans for the longer term and it is time to be happy. I have learn this submit and if I may just I wish to recommend you some fascinating issues or advice. Perhaps you could write subsequent articles regarding this article. I wish to learn even more things about it!

Posted by: cleaning grout stains Frisco TX | February 22, 2015 at 07:12 PM

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet savvy so I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated. Kudos

Posted by: clean travertine floors Plano TX | February 22, 2015 at 08:20 PM

Asking questions are genuinely pleasant thing if you are not understanding anything entirely, but this post gives good understanding yet.

Posted by: best dating website | February 24, 2015 at 09:12 PM

Wow, this piece of writing is nice, my younger sister is analyzing these things, therefore I am going to let know her.

Posted by: no insurance dentist | February 25, 2015 at 11:25 AM

Good day! I could have sworn I've visited your blog before but after going through a few of the posts I realized it's new to me. Regardless, I'm certainly delighted I came across it and I'll be book-marking it and checking back frequently!

Posted by: where is the dentist philadelphia pa | February 25, 2015 at 05:19 PM

Hi i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this post i thought i could also make comment due to this sensible paragraph.

Posted by: attorneys in dallas tx | February 25, 2015 at 07:42 PM

The disease usually starts as an inflammatory sore on the corners of the mouth. Angular Cheilitis, also known as Cheilitis or Angular Stomatitis, is a rheumatoid condition that affects the lips and mouth. Another easy treat for dry crumbled skin is controlling your diet program.

Posted by: how do you treat angular cheilitis | February 26, 2015 at 02:16 AM

I visited many blogs except the audio quality for audio songs existing at this site is actually superb.

Posted by: Lowell | March 01, 2015 at 09:08 AM

What's up every one, here every person is sharing these experience, therefore it's pleasant to read this blog, and I used to pay a quick visit this blog everyday.

Posted by: Marietta | March 01, 2015 at 11:37 AM

Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

Posted by: best background image plugin for wordpress | March 10, 2015 at 07:24 PM

Pretty great post. I simply stumbled upon your weblog and wished to mention that I have truly loved browsing your blog posts. In any case I will be subscribing on your feed and I hope you write again very soon!

Posted by: paying surveys | March 11, 2015 at 05:45 AM

The final and the most important issue to appear for is a payment schedule.

Posted by: get paid cash for surveys online | March 12, 2015 at 03:14 AM

It really is only a exceptional item especially for guys, who want to learn to flirt or increase it. Magnetic Messaging, it should be stated, does not have only one miracle text which will convince the lady att present; nonetheless thhe solutions within the guide have been proven to work as well as have achievesd constructive succxess a lot of maes across the globe.

Posted by: black dating | March 12, 2015 at 03:36 PM

Hi there, I want to subscribe for this blog to obtain newest updates, therefore where can i do it please help out.

Posted by: online surveys for money | March 12, 2015 at 08:03 PM

What iif you traded it onlky a couple houds a day?

Posted by: option trading forum | March 13, 2015 at 06:20 AM

be, they'll permit you an e-suit of armor check, do not secern yet what it module reach you appear big is to bring down predicament of. Use some flag and styles, you gift all swear on the accusal you feel looks insinuating. certainty your instincts when it comes tocomes fashion. World Cup Jerseys 2014 Cheap NFL Jerseys Online Wholesale Jerseys Cheap NFL Jerseys Wholesale Jerseys World Cup Jerseys Cheap Jerseys Cheap jerseys Wholesale Jerseys Cheap MLB Jerseys Wholesale Jerseys China Cheap NHL Jerseys Jerseys China Jerseys China Wholesale Cheap NFL Jerseys World Cup Jerseys 2014 Jersyes China Cheap Jerseys Jerseys China Cheap MLB Jerseys Cheap Jerseys Cheap NFL Jerseys Jersyes Cheap Wholesale Jerseys Cheap NFL Jerseys Jerseys China Jerseys China Cheap NHL Jerseys Jerseys China Wholesale china jerseys if your transaction you instrument superficial perfectly with-it. break clothes that you can grapheme in front the end of the accumulation require abundant explanations well-nigh the merchandise may induce the attitude of one. hither's a oblong support you power pick up from the vessel. subsequently adding solely a few tips for

Posted by: Cheap Jerseys MLB | March 13, 2015 at 05:13 PM

Heey very interesting blog!

Posted by: best adult dating sites | March 15, 2015 at 12:23 AM

The final and the most critical issue to appear for is a pyment schedule.

Posted by: online typing jobs | March 19, 2015 at 12:17 AM

Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I'll definitely comeback.

Posted by: wood roofing shingle benefits Fort Worth | March 27, 2015 at 09:17 AM

Ϻy brother suggested I might like this website. He was entirely rіght. This post truly made my day. You cann't imagine simply how mսcch tim І had spent for this info! Thanks!

Posted by: ht rush reviews | March 28, 2015 at 05:28 PM

I have read so many posts about the blogger lovers except this paragraph is actually a fastidious article, keep it up.

Posted by: roof repair costs Redan | March 29, 2015 at 09:39 PM

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am experiencing troubles with your RSS. I don't know the reason why I can't join it. Is there anybody else having similar RSS problems? Anyone who knows the solution can you kindly respond? Thanks!!

Posted by: maytag dishwasher problems | March 30, 2015 at 05:29 AM

Appreciating the persistence you put into your site and in depth information you provide. It's good to come across a blog every once in a while that isn't the same unwanted rehashed information. Fantastic read! I've bookmarked your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.

Posted by: Lynda | March 30, 2015 at 09:33 AM

Follow the instructions about the packaging for the letter anytime you are making macaroni and cheese.

Posted by: sushi restaurants near me | March 30, 2015 at 09:32 PM

Thesе are really enormous idess in about blogging. You have touchеd some fastidious factоrs here. Any wway keep uսp wrinting.

Posted by: Sara | March 30, 2015 at 11:07 PM

There is certainly a lot to know about this issue. I like all the points you have made.

Posted by: thinning hair remedies | March 31, 2015 at 08:06 AM

Hello There. I found your blog the usage of msn. This is a really well written article. I'll be sure to bookmark it and come back to learn extra of your helpful information. Thank you for the post. I will certainly comeback.

Posted by: best paid survey sites | March 31, 2015 at 04:09 PM

It's remarkable designed for me to have a site, which is good for my experience. thanks admin

Posted by: www.asociacioncuauhtemoc.org | March 31, 2015 at 11:53 PM

If you are going for most excellent contents like I do, only pay a quick visit this web site every day since it presents feature contents, thanks

Posted by: galaxy Note | April 02, 2015 at 05:42 PM

My brother recommended I might like this blog. He was totally right. This post truly made my day. You cann't imagine simply how much time I had spent for this info! Thanks!

Posted by: how do i do seo | April 03, 2015 at 12:41 AM

Pretty section of content. I just stumbled upon your blog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

Posted by: http://www.getjealous.com | April 03, 2015 at 12:22 PM

Genuinely no matter if someone doesn't be aware of afterward its up to other people that they will assist, so here it takes place.

Posted by: frank sinatra | April 03, 2015 at 03:49 PM

It's remarkable to go to see this web page and reading the views of all colleagues concerning this article, while I am also zealous of getting know-how.

Posted by: mobile air conditioning repair Granbury | April 03, 2015 at 04:03 PM

Hi, yes this article is really nice and I have learned lot of things from it on the topic of blogging. thanks.

Posted by: estetica dentale | April 03, 2015 at 08:54 PM

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something enlightening to read?

Posted by: otturazione | April 05, 2015 at 05:29 AM

Sometimes these are for educational or utilitarian reasons. Technology providers like us along with VAS players are constantly working to develop innovative solutions and create awareness among telecom operators and advertisers of next-gen technologies being launched. With the increased availability of 4G networks, and download speeds of up to 12 Mbps, streaming a video from You - Tube could take as little as a few seconds.

Posted by: make money online fast and free no scams | April 05, 2015 at 10:18 PM

Now with the help on computer bike race hack system, a good pace to the top mobile games to attract users quickly. Android users may download them at will since March 2008 bugs notwithstanding while only Windows Mobile options. They are not at a rapid pace. The article impress on the go, it bike race hack has an own name, Sectorball.

Posted by: bike race hack farm bucks | April 07, 2015 at 12:25 AM

If you feel that it's too difficult to adhere to your diet for any considerable time, It may be in your best interest to consider a different diet. This way you can make adjustments as needed when you are at a plateau. A terrific technique to reduce weight will include slowly reducing the number of calories people consume daily.

Posted by: Gita | April 14, 2015 at 07:16 AM

Hi and thank you for the blog post i have been searching for this certain information on-line for sometime now therefore appreciate it.

Posted by: Debora | April 15, 2015 at 07:11 AM

Hi, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious iif you get a lot of spam comments? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can advise? I get so much lately it's driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

Posted by: get paid to do surveys | April 28, 2015 at 07:23 PM

Saved as a favorite, I really like your site!

Posted by: online dating site | May 04, 2015 at 04:47 AM

Would you mind if I quote a few of your posts as long as I provide credit and sources returning to your webpage: http://cleanair.air-nifty.com/bigaku/2011/09/3-4cf0.html. I'll aslo ensure to give you the appropriate anchortext hyperlink using your webpage title: 【3】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド: 今日の発見 リセット禁煙. Be sure to let me know if this is okay with you. Thank you

Posted by: clash of clans free gems 2014 | May 05, 2015 at 05:40 AM

Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you helped me.

Posted by: top weight loss products | May 06, 2015 at 04:06 AM

Hi, yup this paragraph is really fastidious and I have learned lot of things from it regarding blogging. thanks.

Posted by: you could try this out | May 06, 2015 at 05:15 AM

We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your site provided us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our whole community will be thankful to you.

Posted by: hair growth tips for women | May 06, 2015 at 12:08 PM

Excellent beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog website? The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea

Posted by: interior design diy | May 08, 2015 at 11:19 PM

Saved as a favorite, I love your web site!

Posted by: kitchen renovation toronto | May 09, 2015 at 10:58 AM

What's up everyone, it's my first visit at this web site, and paragraph is in fact fruitful designed for me, keep up posting these content.

Posted by: easy house sitting | May 09, 2015 at 12:47 PM

Hey! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I really enjoy reading your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal with the same subjects? Many thanks!

Posted by: star sports live | May 09, 2015 at 01:37 PM

You may set up a house, a spead boat, the vehicle and other valuable item pharmf291 one good way is to acquire the financial aid from a parents if you need it.

Posted by: pharmf291 | May 09, 2015 at 06:15 PM

Ahaa, its pleasant conversation about this paragraph here at this web site, I have read all that, so at this time me also commenting at this place.

Posted by: organic roach killer | May 10, 2015 at 02:49 AM

I'm really inspired along with your writing skills and also with the layout in your weblog. Is this a paid topic or did you modify it your self? Anyway stay up the nice quality writing, it is rare to see a nice blog like this one nowadays..

Posted by: gecko roach control | May 10, 2015 at 11:32 AM

There are plenty of methods to generate income on the web, but many young people are finding success on YouTube, as vloggers.

Posted by: make money online from home in india | May 11, 2015 at 10:06 PM

Hello to every body, it's my first pay a quick visit of this website; this web site consists of awesome and genuinely excellent material for visitors.

Posted by: ดูดไขมันหน้าท้อง | May 13, 2015 at 01:16 AM

Howdy! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There's a lot of people that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thank you

Posted by: taste of tuscany | May 13, 2015 at 09:36 AM

When I originally commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. Perhaps there is a means you can remove me from that service? Kudos!

Posted by: the sims freeplay hack | May 14, 2015 at 02:02 AM

I really love your website.. Great colors & theme. Did you make this site yourself? Please reply back as I'm trying to create my own personal website and want to find out where you got this from or exactly what the theme is named. Appreciate it!

Posted by: customize your own shirt | May 15, 2015 at 08:58 PM

This can be as straightforward as wiping the bag with a soft scarf, or as extensive as using a leather cleaner. Generally speaking, the bags are either a bit plain, insanely expensive, or more frequently both. The lighting can alter severely often, so you should not second buy splendid additional originate shots between the exact how to take pictures that you are taking.

Posted by: cheap prada bags | May 15, 2015 at 11:02 PM

The one cost involved here is the cost for the automobile you will have purchased at the public sale.

Posted by: repo cars for sale in idaho falls | May 18, 2015 at 10:54 PM

Pretty! This has been a really wonderful article. Many thanks for providing these details.

Posted by: premium ebook | May 19, 2015 at 06:13 AM

I'm now not certain where you're getting your information, however great topic. I must spend some time learning much more or understanding more. Thank you for excellent info I used to be in search of this info for my mission.

Posted by: wholesale long maxi summer dresses | May 19, 2015 at 01:10 PM

Thanks for some other magnificent post. Where else may just anybody get that kind of info in such a perfect manner of writing? I've a presentation next week, and I am on the search for such info.

Posted by: sex shop | May 19, 2015 at 03:45 PM

If you are going for best contents like myself, only visit this web page every day since it presents feature contents, thanks

Posted by: strapon | May 20, 2015 at 05:48 AM

They play differently but they can all hold their own if you know what you're doing. In terms of cost, Snakes are a better anti-ship until that anything else in tier 1. Thor, the extradimensional Asgardian and Norse god of thunder, a super-soldier unfrozen from World War II, a genius billionaire playboy philanthropist, and a scientist with a dark side are all expected to bring their different skillsets and backgrounds to the table.

Posted by: Torrents Review | May 23, 2015 at 04:49 AM

It was great finding your site the other day. I arrived here nowadays hunting something totally new. I was not frustrated. Your ideas after new approaches on this thing have been helpful plus an excellent help to me personally. We appreciate you having time to write out these items and then for sharing your ideas.

Posted by: http://fsptsk-spsi.org/?option=com_k2view=itemlisttask=userid=56760 | May 23, 2015 at 07:18 PM

It is perfect time to make a few plans for the future and it's time to be happy. I have learn this submit and if I could I want to counsel you some fascinating things or tips. Maybe you can write next articles regarding this article. I desire to learn more things about it!

Posted by: Testo XL Supplement | May 26, 2015 at 06:11 AM

Thanks for the good աrіteup. It in fact was a enjoyment account it. Loook advanced to far delivered agreeable from you! By the way, hhow can we keeρ up a corresрondence?

Posted by: facebook likes | May 26, 2015 at 05:28 PM

I'm not sure exactly why but this site is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back later and see if the problem still exists.

Posted by: beststeroids | May 28, 2015 at 03:38 PM

While you receive a textual content message about utilizing your telephone abroad use the link inside to entry the booster purchase web page.

Posted by: billig internet.at | June 01, 2015 at 06:14 PM

Thanks a lot for sharing this with all people you really understand what you're speaking approximately! Bookmarked. Kindly additionally discuss with my website =). We may have a link exchange agreement among us

Posted by: http://bodybuildingas.eu | June 08, 2015 at 04:06 AM

I seriously love your site.. Excellent colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I'm hoping to create my own personal site and would like to find out where you got this from or exactly what the theme is named. Cheers!

Posted by: removals to france | June 08, 2015 at 07:59 AM

I've been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts on this kind of house . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website. Reading this information So i am glad to convey that I've an incredibly excellent uncanny feeling I came upon just what I needed. I such a lot definitely will make sure to don?t overlook this website and give it a glance regularly.

Posted by: garcinia weight loss review | June 11, 2015 at 12:03 PM

Generally I do not read article on blogs, however I would like to say that this write-up very pressured me to try and do it! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice article.

Posted by: broad street diet | June 11, 2015 at 08:41 PM

Hi there to every , since I am really keen of reading this website's post to be updated regularly. It carries pleasant material.

Posted by: CashCrate | June 13, 2015 at 04:08 AM

Howdy! This post couldn't be written much better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I'll forward this article to him. Fairly certain he will have a good read. I appreciate you for sharing!

Posted by: payday loans | June 13, 2015 at 02:46 PM

Before his public sale happened Ewart wandered over to the Explorer he was concerned with and began it to listen to the engine sound.

Posted by: repossessed cars for sale in nc | June 13, 2015 at 11:34 PM

Heya i'm for the primary time here. I found this board and I in finding It really helpful & it helped me out much. I am hoping to offer something back and aid others such as you aided me.

Posted by: how To Reduce blood sugar level Without medicine | June 16, 2015 at 03:13 PM

Some other collection of Spare porn handy on the web is also known as assault porn. All of these actions decrease the chances of the computer being infected by a virus. Men often think that if they can re-play the sex acts seen in porn movies, their partner will have mind-blowing orgasms.

Posted by: อ่านโดจิน | June 25, 2015 at 04:59 AM

When you take that and combine it with the fact that this is indeed a reboot that is taking liberties with the source material and its cast is a bunch of young 'kids', it certainly has the world against it. Once the emotional bond begins neither party cares about anyone else. Hippy Grandparents - Okay, maybe a hippy grandma or grandpa is just as cool as a Disco grandparent.

Posted by: avengers age of ultron full movie | June 26, 2015 at 03:29 PM

This is one of the few sources out there that have made good, safe Boom Shore hacks to download.

Posted by: boom beach hack v2.3, | July 02, 2015 at 04:45 AM

Just beneficial data is provided by this blog and I am checking to it-this instant! Thank you folks!

Posted by: amazon | July 05, 2015 at 12:09 PM

The truth is, with the work with of Conflict of Race hack, everyone is able to simply take an entirely brand new degree in Conflict of Teams.

Posted by: clash of clans gemmes gratuit sans payer | July 07, 2015 at 05:40 AM

This is a form fitting piece that helps to accent curves and leaves something to the imagination. You can create a singular look in a short time for very little money with vinyl which is substantially less expensive than leather. If you are full figured, it's a good idea to go with underwire for plenty of support.

Posted by: http://buyingonlinetipsandtricks.blogspot.com/2015/05/more-about-womens-lingerie-uk-collection.html | July 08, 2015 at 10:52 PM

Three subscores are gotten, each which is provided on a 0-30 scale: Listening, Structure/Writing (combined), and Reading.

Posted by: ielts scores | July 10, 2015 at 06:51 PM

Your doctor will probably advise you that having herpes shouldn't stop you from using a vaginal birth (RCOG 2014a).,|which only lasted in regards to a full week They are one bumps that appear to be pimples, that not feel like zits, and can not take pimple treatment. ago,|I had fashioned the injections about a full month ASHA states that the frequency of herpes outbreaks may be reduced by avoiding stress, getting enough rest, good diet, and exercise.

Posted by: natural herpes cure | July 16, 2015 at 11:49 AM

Hello, I think your web site could possibly be having browser compatibility issues. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in IE, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Apart from that, great website!

Posted by: search | July 16, 2015 at 02:50 PM

excellent publish, very informative. I'm wondering why the other experts of this sector don't realize this. You must proceed your writing. I am sure, you've a huge readers' base already!

Posted by: best sites to learn languages | August 05, 2015 at 02:51 PM

Hi there colleagues, how is everything, and what you want to say concerning this post, in my view its genuinely awesome for me.

Posted by: micromain software | August 10, 2015 at 10:16 PM

All I can say is Wow.

Posted by: Press Release Make Money Online | August 11, 2015 at 02:10 PM

It can be a trigger foor an emotional incident, or it could be the opening of a dark pportal for someone's sanity.

Posted by: best viral marketing companies | August 12, 2015 at 07:16 PM

I feel this is one of the so much significant info for me. And i am satisfied studying your article. But want to commentary on some general issues, The site taste is perfect, the articles is actually great : D. Just right job, cheers

Posted by: ออกกำลัง | August 13, 2015 at 12:11 AM

At the 3D Crest group discussion controlled September 2010 at Universal Studios, manufacturer Brian Rogers affirmed a designed date of 2012. The trailer offers the very first look at Paul Bettany's The Vision, as his piercing blue mechanical eyes stare down the lens of the camera at the very end. While many viewers are no doubt excited about the College Football Championship Game, moviegoers watching the event have something else to dwell on.

Posted by: avengers age of ultron online | August 26, 2015 at 10:48 PM

Some people find their party entertainment for children by party hire, services, DJs, party planners, planning services and amusement organizations. "He eventually went to a chiropractor because he threw his back out playing drums. As opposed to traditional shares trading will allow you to execute the same deal without getting up from your computer and with just $150 available in your account. As soon as the protection and set aside agreement is signed, the parties should immediately discuss a realistic plan for permitting the dealership to workout of its problems.

Posted by: โฟมปาร์ตี้ | August 30, 2015 at 10:11 AM

Hello! I'm at work surfing around your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the fantastic work!

Posted by: http://fifacoingeneratoronline.com/ | September 05, 2015 at 11:13 PM

This website sells an original choice of bras, panties, corsets, teddies, loungewear and hosiery which can be manufactured from good quality materials including lace, chiffon, and satin. They give a range of bedroom toys and trinkets to meet your bedroom fantasies. Manufacturers provide a bigger discount for lingerie items, most particularly for previous season designs and collections.

Posted by: womens laundre | September 12, 2015 at 08:01 AM

Just because a car loan is a lot more manageable when compared to a greater loan, this example is good for a negative credit debtor.

Posted by: car loans bad credit minneapolis | September 17, 2015 at 01:02 AM

Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your blog? My blog is in the exact same niche as yours and my users would genuinely benefit from some of the information you present here. Please let me know if this okay with you. Appreciate it!

Posted by: Fifa 16 Coin Generator | September 17, 2015 at 01:09 PM

The regulators informed the bank to control fresh loans for land purchase, development or speculative design.

Posted by: Buy a car with Bad credit | September 18, 2015 at 03:02 AM

They both hold drainage or sewage.

Posted by: septic tank maintenance | September 18, 2015 at 11:45 AM

In situation you really did not obtain that last little bit, that was the prepper version of among those eugenics jokes you're so keen on.

Posted by: prepper gun shop p30sk | September 18, 2015 at 03:34 PM

While some of the highest-ranking clans will be participating, everyone will be able tto find something fuun and eexciting to take paft in throughout the tournament. Kids don't have to chat online. This article continues the examination of Vampire: The Masquerade - Bloodlines, diving more into a discussion off the vampire clans to choose from in the game, as well as how vampire society affects gameplay.

Posted by: clash of clans astuce attaque | September 23, 2015 at 11:39 AM

These are really great ideas in on the topic of blogging. You have touched some good points here. Any way keep up wrinting.

Posted by: Black ops 3 hacks | October 08, 2015 at 03:32 AM

This web site definitely has all of the info I needed concerning this subject and didn't know who to ask.

Posted by: triche hay day | October 19, 2015 at 11:05 PM

Your mode of telling all in this paragraph is genuinely good, all be capable of easily know it, Thanks a lot.

Posted by: Madeleine | November 29, 2015 at 09:54 PM

The high rollers in the binocular world come down to Swarovski, Leica, and Zeiss, which will encounter the thousands of dollars.

Posted by: Genia | January 12, 2016 at 08:57 AM

For larger binoculars (Appendix B ), all 50 objects had to get the certificate can be picked from the simple category.

Posted by: Chasity | January 12, 2016 at 09:08 AM

That being said, you ought to make a significant effort to go to the shop and try several binoculars on your own before making a decision.

Posted by: Fred | January 12, 2016 at 09:42 AM

We have Jenoptik 8X30 broad angle binoculars which have actually become sticky and leave marks on your fingers where you hold them.

Posted by: Felipa | January 12, 2016 at 03:59 PM

Its portable size and high magnification with limited shakiness makes this an exceptional pair for hunting.

Posted by: best binoculars for birding reviews | January 13, 2016 at 01:21 AM

The wearing of prescribed glasses ONLY will rarely fix poor binocular vision.

Posted by: Veola | January 13, 2016 at 05:40 AM

The package could be a small-to-medium sized trailer, relying on what products you should assist on your own in the atmosphere you pick.

Posted by: survival games minecraft | January 14, 2016 at 12:11 PM

I had my gallbladder out on 31st like virtually 3 weeks now i m taking light food n m told by medical professionals not to have oily food for 3 these 3 weeks by the poise of Almighty i had no problems of digestion intitially i was unable to eat much not as a result of burning or food digestion but since i dint feel so but with each passing day my diet plan is raising.

Posted by: survival gear for sale | January 14, 2016 at 08:45 PM

He has carried out more than a thousand operations altogether.

Posted by: cosmetic surgery financing guaranteed | March 11, 2016 at 09:05 AM

Your Mortgage Decision broker gets a comprehensive picture of your situation and goals, to give you mortgage alternatives tailored to your needs.

Posted by: www.electrolysis.co.uk | March 17, 2016 at 12:58 PM

Plastic pipe іs in wide use for domestic watwr provide ɑnd drain-waste-vent (DWV) pipe.

Posted by: Bee Plumbing | April 24, 2016 at 09:55 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/30648/52730524

Listed below are links to weblogs that reference 【3】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド:

» ハウスクリーニング全般 Witch House ウィッチハウス [Witch House ウィッチハウス]
お掃除、お部屋のコーディネート、KEA家具のご相談、各種ご依頼、お見積りなど、お問い合わせはお気軽にどうぞ! [Read More]

Tracked on September 14, 2011 at 11:56 PM

« 【2】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド | Main | 【4】動機付け面接のトレナー研修@シェフィールド »